středa 14. srpna 2019

Kapitola 10. Žena v kalhotách

Žena v kalhotách zde není míněna jako: dáma v kostýmku, žena v jeansech, bermudách nebo kraťasech. Nejde nám o styl oblékání, ale o duševní rozpoložení kompatibilní s muži. Tedy žena, která je racionální, lze se s ní shodnout v mnoha věcech. Umí argumentovat. Nevysírá ("Vysírá" tento pojem jsem se naučil až od mužů v Brně. Je tak výstižný, že mužské prožívání ihned ví, o co jde - odborně by se dal popsat jako mix dvojné vazby, citového vydírání a emočního tlaku). Žena v kalhotách nikterak svým protějškem citově nemanipuluje (emoční vydírání, atp.) Adaptovala se na mužský svět. Říká věci napřímo. Co řekne, to tak myslí a je tomu rozumět. S konfrontacemi si poradí - chlapů se nezalekne - ať jsou obři, prostě jim ho ufikne a basta. Je platným a oblíbeným členem mužského kolektivu.

Mediálním příkladem ženy v kalhotách je moderátorka rádia BEAT. Vyzná se v tvrdé muzice lépe než kdejaký chlap. Její čas moderování je snad od čtyřech nebo pěti ráno do devíti. Říká si Kachna, ale když se jakýkoliv muž dovolá do rádia, začíná slovy: "Kačenko, mohl bych..." Je prostě tvrdá skála a patří mezi nás, toho si ceníme!!!

V dávných dobách, kdy mužská povolání slavila svůj vrchol, se našly takové ženy v kalhotách u soustruhů, fréz atp. Ty každodenně s nonšalancí odrážely mužské srandičky a samy bodovaly, když odkazovaly drzouny do patřičných mezí. Možná se ještě najdou inženýrky, které jsou váženou součástí mužských pracovních kolektivů. Pozor většinou byla s muži sama žena na dílně nebo sama žena v projektové kanceláři. Dokonce taková žena nevyhledávala další ženy, protože si s nimi moc nerozuměla. Rozuměla si s muži.

Cílem této kapitoly není vás, moje milé čtenářky, uvrhnout do středověku ženské emancipace. Jen zkusit použít pár grifů z těchto dob, abyste se dokázala přiblížit svému muži. Protože většinou nejste vysoké cca 180 až 200 cm, ani nemáte postavu vyhoněnou stereoidy, musíme napumpovat vaše sebevědomí. Ne to ženské, ale to mužské ve vás. Však David taky vyhrál nad Goliášem...

Úkol č. 1: Až do vás vrazí na ulici muž, neomluvíte se jako první!!! To stačí, nechci po vás, abyste hned na něj řvaly: "Kam čumíš, ty vole!" (Nemuselo by to znít věrohodně a pak by si vás vychutnal...)

Úkol č. 2 (domácí): Určitě se stává, že váš muž stojí např. u kuchyňské linky a je překážkou ve vaší cestě např. za hrnečkem. Normálně byste jej požádala: "Miláčku, prosím tě, uhnul bys na chvilečku, já bych si vzala něco ze skříňky za tebou." Pak ještě minutu přešlapovala, než si miláček domaže chlebíček máslíčkem. Teprve na to by se odsunul a huhlal: "Jo, nojo...." V mužském světě jako žena v kalhotách, jdete do akce rovnou. Hrnete se ke skříňce a když dojde k fyzickému kontaktu, můžete hlubokým hlasem, který ještě ve svém hlasovém rejstříku máte, prohodit: "Uhni. Prosim." (To "Prosim." je hlavě pro vás začátečnice v mužských kalhotách.) Když se uhne ať již pod fyzickým tlakem nebo na slovní povel, oceňte to opět hlubokým klidným: "Dik." Vezměte si co chcete a jděte zase svou cestou. Jak se cítíte? Začátečnice v kalhotách by měla cítit pocit vítězství. Jestli se však klepete jinou emocí - musíte cvičit ůkol č. 2 tak dlouho, než se to spraví a vám to přijde normálka.

Pomocí předchozích cvičení byste měly zvládnout své strachy a obavy z mužů i z toho vašeho. Důležité je naučit položit svůj hlas do co nejnižší přirozené tóniny. Vysoký tón hlasu nutí muže vypínat sdělovaný obsah, stavět se do obrany. Popřípadě odkývat vše, jen aby to ustalo.

Proč jste vše podstupovala? Abyste byla schopná formulovat svoje potřeby takovým způsobem, aby muž vůbec porozuměl, co chcete.  Tedy velice konkrétně a přímo! Až doteď jste si totiž myslela, že on na vás kašle, ale omyl. On jen nerozuměl, proč mu ty scény děláte. Jímala ho bezmoc, když jste mu připomínala, jaké hrůzy vám způsobil před 10, 7, 5... lety a včera taky. Tak se nasral a utekl dříve, než jste se ke včerejšku dostala. Rozhodně neodešel poučen. To byste na to musela jinak. My muži chápeme instrukce, návody a někdy i recepty. Pokud chcete žít v partnerství spokojeněji, měla byste se naučit vytvářet takové instrukce a návody pro svého muže. Předmětem instrukcí a návodů je, jak má on naplňovat vaše potřeby. Vyvést ho z klamu, že máte stejné potřeby jako on - dobře se najíst, zasouložit si, s kamarády se obveselit, něco ve světě podniknout atp.

Instrukce a návody se předávají v klidu, hlubokým hlasem. Oční kontakt je nutný:
"Obejmi mně a pevně mně drž."
"Vždy, když se na mě podíváš, usměj se."
"Budu ti teď vyprávět, co se mi stalo v práci. Nevymýšlej pro mne žádná řešení. Já se v tom musím vyznat sama. Můžeš mi říci jen, co slyšíš."
"Potřebuji, abys mi během dne poslal čtyři smsky o tom, že mne miluješ."
"Vždy když přijdeš domů, zeptej se mi: "Jak se máš, miláčku?"
"Teď ti budu říkat, jak jsi hrozný. Ty se na mne láskyplně dívej a nic neříkej. Musíš to vydržet."

Samozřejmě jdete proti proudu bytí. Muži se budou kroutit a říkat, že teď to tak necítí, že máte počkat. Na to je snadná instrukce: "To nevadí, že to teď tak necítíš. Je to zcela jen o mé potřebě. Uděláš to pro mne?" Popřípadě ještě dodáte: "Co bys ode mne potřeboval ty. Směníme to." Další zádrhel bude, že když muž instrukci pochopí a začne ji uvádět v život, nasadí úplně debilní tón. I to lze vysvětlit: "Miláčku, řekni to ještě jednou, prosím, tím svým krásným sametovým hlasem. Takhle ta formulace vyzní lépe."

Někdy je třeba sáhnout i k negativní zpětné vazbě. Ta má tvar: Když X, pak Y, prosím, dělej Z. X je mužovo chování, které vám vadí. Y je vaše nepříjemné prožívání, které chování X způsobuje. Z je to chování, které byste u vašeho muže uvítala. Příklad: "Když se na mne tak podíváš, úplně se ve mně všechno strachy stáhne, prosím, usměj se na mne. Postup odlaďování instrukce k naplnění vaší potřeby jako ve hře:" Zima, zima, přihořívá, hoří!" Kdykoliv však muži udělají dle instrukce, co potřebujete - tím správným způsobem, je třeba je ocenit. Když to tedy trefí, můžete jim už žensky říci, jak jste šťastná, že máte tak šikovného muže.

No a ten šikovný muž, který už je poučen. Umí s vámi lépe zacházet, může být v jakési partnerské fázi označované jako muž v sukni. To je však kapitola jiná.

Žádné komentáře:

Okomentovat